Boulevard in Malgrat de Mar © copyright Dutchmarco

ONZE VAKANTIE NAAR SANTA SUSANNA, SPANJE DAG 5 - woensdag 27 mei 2009

Santa Susanna: wandeling naar Malgrat de Mar.

Vandaag maken wij er weer een lekker luie dag van. Na het ontbijt lezen en laptoppen wij op ons balkon. Ook schrijven wij een aantal ansichtkaarten en hebben daarvoor in de hotelreceptie postzegels kunnen kopen. Het is prachtig mooi weer met een lekker briesje.

Omdat wij toch ook nog wel even in de benen willen komen, besluiten wij om een stukje naar het noorden te gaan wandelen. En zo lopen wij aan het einde van de ochtend naar het plaatsje Malgrat de Mar. Eerst lopen wij langs de boulevard en bij het plaatsje aangekomen, zigzaggen wij wat door het oude centrum. Daar doen wij bij het postkantoor de ansichtkaarten op de bus. Voor de rest lopen wij door de nauwe straatjes, die nagenoeg verlaten zijn.

Malgrat de Mar © copyright Dutchmarco
Verlaten straten en pleinen ...
... in Malgrat de Mar.

Zo midden op de dag is men natuurlijk aan het lunchen en zoals het in Spanje nog steeds traditie is, houdt men siŽsta en doet een middagdutje, als de zon zijn hoogste positie bereikt heeft. In de zomermaanden blijven daardoor in Spanje veel winkels dicht tijdens de siŽsta (doorgaans tussen 14 en 17 uur). Grotere supermarkten en horeca-gelegenheden blijven vaak wel open gedurende de heetste uren van de dag, evenals de toeristische winkels op de boulevard.

Malgrat de Mar © copyright Dutchmarco
Gemeentehuis.
Oude kerk.

Bij een bankinstelling pinnen wij wat geld, zien onder andere het gemeentehuis, een oude kerk met een nog oudere olijfboom er voor en aan een aantal gevels hangt een vlag van FC Barcelona, vermoedelijk omdat deze club vanavond speelt.

Boulevard in Malgrat de Mar © copyright Dutchmarco
Boulevard in Malgrat de Mar.

Tijdens het teruglopen over de boulevard eten wij vlakbij het hotel op het overdekte terras van een Burger King een Wopper en even later nemen wij bij een andere zaakje lekker een ijsje.

Aqua Hotel Onabrava: zwembad © copyright Dutchmarco
Ons uitzicht op het zwembad.

Terug op de kamer kleed Rina zich om in badkleding, om bij het zwembad lekker te gaan zonnen en lezen, en ik werk ons verslag van gisteren bij op de laptop, gezeten op ons balkon. Bovendien lees ik over een aantal bezienswaardigheden in Barcelona, want daar gaan wij morgen nog weer een dag naar toe.

Aqua Hotel Onabrava: balkon © copyright Dutchmarco
Zo wordt op het hotelbalkon het grootste deel van dit verslag gemaakt.

En dan is het al weer tijd voor het avondeten. Dit is zoals steeds goed verzorgd en nu nemen wij er eens rode wijn bij, die ons ook weer prima smaakt.

Als wij uit het restaurant komen, zien wij dat er naast de bar een ruimte ingericht is, om Tv op een groot scherm te gaan kijken en net begint de voetbalwedstrijd tussen FC Barcelona en Manchester United. Een cupwedstrijd.
Maar eerst gaat Rina buiten voor het hotel even bellen met haar ouders en onze dochter. Gelukkig gaat het overal goed en zijn er over en weer geen echte bijzonderheden te bepraten.
Alle stoelen in de ruimte naast de bar zijn bezet en wij blijven even staan kijken naar het voetballen. Al na 10 minuten is het 1-0 voor FC Barcelona. Er stijgt een luid gejuich op.
Wij vinden het wel leuk om de wedstrijd te volgen en blijven staan kijken. Na de pauze gaan wij aan de bar zitten en bestellen iedere een Tequila Sunrise-coctail, die ons heerlijk smaken. Vanaf onze plaatsen volgen wij de rest van de wedstrijd, die met 2-0 eindigt in het voordeel van FC Barcelona. Dat is dus feest in Spanje.

Al enige dagen is er een Nederlands camerateam in ons hotel aanwezig. Wij hebben ze zien opnemen aan de overkant in een ander gebouw van ons hotel en de mensen eten in het restaurant. Vanmorgen zagen wij Imca Marina en vanavond ziet Rina de zanger Hans Bouwes, beter bekend onder zijn artiestennaam George Baker.
Bij het voetbalkijken komen wij weer in gesprek met Andries en Dulcie en zij weten te vertellen dat in een ander Aquahotel (Marina), een paar honderd meter hier vandaan, optredens zijn van Jan Smit en Nick & Simon en dat daar opnames van gemaakt worden. Omdat wij nog wel even zin hebben in een wandelingetje lopen wij naar dat andere hotel toe en kijken daar rond om te zien of wij iets over de opnames kunnen vinden. De cameraploeg zit, evenals veel hotelgasten, op het terras. Een eventuele voorstelling is al afgelopen.

Als wij zo op straat lopen, wordt er veel geclaxoneerd door langsrijdende automobilisten, uit sommige auto's wappert een grote FC Barcelonavlag en er lopen zelfs een stel uitgelaten mensen met vlaggen op de rijbaan. Ja Ö CataloniŽ is in hoerastemming.
Als wij terug zijn in het hotel maak ik dit verslag nog even af en dan gaan wij naar bed. De balkondeur hebben wij al dichtgedaan en toch zijn binnen de toeterende auto's nog goed te horen. Nu maar hopen dat wij rustig kunnen doorslapen. Morgen willen wij weer fit zijn, want wij hebben het plan om weer naar Barcelona te gaan. Misschien maken wij daar nog iets mee van de feestvreugde.

Vandaag was het circa 24 graden Celsius met een strakblauwe lucht, wel wat wind, die 's avonds is gaan liggen.

[ TERUG naar DAG 4 ]  [ VERDER naar DAG 6 - voor de tweede keer naar Barcelona ]

[ Home van dit reisverslag ]

logo

Naar bovenkant van de pagina.