ONZE VAKANTIE NAAR CASCAIS, PORTUGAL DAG 3 - woensdag 16 mei 2012

Een rustige start van de dag en opnieuw wandelen door Cascais.

TegelAan de hemel een lichte sluierbewolking, het lijkt iets benauwder dan gisteren, het belooft weer een mooie en warme dag te worden met 32 graden Celsius.
Vandaag haal ik brood bij de bakker en een 5-literfles drinkwater bij het supermarktje, beide in het centrum van het appartementenpark.

Ontbijten doen wij op ons terras. Het is heerlijk zo buiten en het is hier zo lekker rustig, veel appartementbewoners zijn er niet. Zo nu en dan is er even iemand bij het zwembad, soms om even onder te dompelen, een paar anderen maken gebruik van de ligbedden.

Na het ontbijt zitten wij op ons terras te lezen en ik werk ook dit verslag bij.
Van bij de bakker had ik iets lekkers voor bij de koffie meegenomen en dat smikkelen wij lekker op als wij op ons terras koffie drinken. Het is echt vakantie, lekker rustig aandoen en er hoeft even niets.

Voor de lunch eten wij een boterhammetje, ook weer op het terras.

Om 13.00 uur gaan wij wandelen, smeren ons in, doen de rugzak op en ik ook nog een pet. Wij willen naar het fietsverhuurstation aan de kust, waar wij gisteren ook waren. Nu lopen wij een andere route dan gisteren, meer rechtstreeks en tussen de woonhuizen door. Na een half uur komen wij bij het fietsstation. Er is geen fiets te zien. De dame, die wij gisteren ook al spraken, laat door middel van handgebaren meteen weten, dat er geen fietsen beschikbaar zijn. Oké, dan een andere keer.

Vuurtoren Da Guia © copyright Dutchmarco
Vuurtoren Da Guia.

Gisteren liepen wij naar het oosten, nu lopen wij naar het westen langs de kust. Wij komen langs en door de tuin van Casa da Guia, dat meerdere restaurants en cafés herbergt en waar meerdere winkeltjes zijn. Langs de kust loopt een wandelpad, maar een eind verderop moeten wij om de vuurtoren (Farol da Guia) heenlopen.

Langs de N-247 heeft een wildbreier (M/V) toegeslagen © copyright Dutchmarco
Langs de N-247 heeft een wildbreier (M/V) toegeslagen.

Omdat het trottoir langs de doorgaande weg na een tijdje te wensen overlaat, gaan wij op weg terug naar onze villa. Daarbij komen wij langs wegen, waar wij nog niet eerder waren. Soms klimt de weg en na twee uur hebben wij een flink rondje gelopen. Het is heet en ik transpireer flink. Onze flesjes drinkwater zetten wij vaak aan de mond.
Rina stelt voor om in de parkwinkel wat koude biertjes te kopen en een ijsje. De Magnum met dubbel chocolade smaakt heerlijk als wij weer thuis zijn.

Vila Bicuda © copyright Dutchmarco
Het middelste appartement behoort aan ons toe.

Het is goed toeven aan het rustige zwembad.

Wij gaan naar het zwembad en koelen zo nu en dan even af in het water. Zo'n ligbed met matrasje ligt best wel aangenaam. Er zijn parasols, zodat wij niet continue in de zon zijn, de huid moet nog wennen aan de zon. Zo liggen wij lekker een tijd te lezen.

Vila Bicuda © copyright Dutchmarco

Thuis kruipen wij onder de douche en even later zitten wij op ons terras aan een lekker koud biertje.

Ook het avondeten gebruiken wij op het terras. Rina heeft een tonijnsalade gemaakt met tomaat, komkommer en kaas. Een glas Portugese wijn erbij, maakt een feestje van de maaltijd.

Als het al donker is, wordt het buiten fris en gaan wij binnen verder lezen. Ook zap ik even door de Tv-kanalen. Eén van de zenders is de BVN (het Beste van Vlaanderen en Nederland, de publieke televisiezender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland) met Nederlandstalige programma's, zoals onder andere "De Wereld Draait Door". Andere zenders zijn Engelstalig en ondertiteld in het Portugees. En er zijn natuurlijk veel Portugese zenders.

Stadsvaandel

[ TERUG naar DAG 2 ]  [ VERDER naar DAG 4 - voor de eerste keer naar Lissabon ]

[ Home van dit reisverslag ]

Logo Portugal

Naar bovenkant van de pagina.